Materská škola

Mgr. Monika Imrichová – triedna učiteľka 1. triedy
Martina Pomikalová – triedna učiteľka 2. triedy
Mgr. Timea Rusiňáková - samostatný pedagogický zamestnanec
Ing. Klaudia Kurimčáková - začínajúci pedagogický zamestnanec
Materská škola Ruská Nová Ves je školou rodinného typu. Ponúka rodičom a deťom priateľské prostredie s nižším počtom detí v jednotlivých triedach. Má dostatočné vybavenie pre kvalitnú výučbu a rozvíjanie všetkých kompetencií dieťaťa pre interiérovú, aj exteriérovú výučbu. Poloha, podmienky a vybavenie materskej školy ju predurčujú k tomu, aby sa v nej dieťa učilo s prírodou o prírode, so samým sebou o sebe a s ľuďmi o ľuďoch prostredníctvom zážitkov a skúseností, pozorovaním, či experimentovaním. Vo výchovno vzdelávacom procese sa zameriavame a snažíme:
Ø - pripravovať estetické a stimulujúce prostredie
Ø - učiť prostredníctvom zážitkov a skúseností
Ø - podporovať tvorivosť a kritické myslenie
Ø - poskytovať priestor na sebarealizáciu
Ø - hyperaktívnym deťom poskytovať priestor pre viaceré aktivity
Ø - uspokojovať individuálne potreby dieťaťa – umožniť cítiť emócie s možnosťou prejaviť ich
Ø - podporovať nadanie, osobnosť a záujmy každého dieťaťa
Ø - spolupracovať s rodičmi detí a podporovať ich záujem o výchovu a vzdelávanie
-- - využívať možnosti športových ihrísk a športových areálov v bližšom, aj širšom okolí obce ako
- nástroj prevencie pred civilizačnými chorobám
Hlavnými cieľmi pri výchove a vzdelávaní v materskej škole sú:
Ø Motiváciou a hrami rozvíjať a podporovať zdravé sebavedomie a sebaistotu detí
Ø Individuálnym prístupom uľahčovať dieťaťu plynulú adaptáciu na zmenené prostredie
Ø Vzdelávacie aktivity zameriavať na výchovu k tvorivosti
Ø Využívaním hier zameraných na vytváranie spolupatričnosti a odstraňovanie agresivity získavať mravné návyky a spôsoby kultúrneho správania
Ø Vytvárať podmienky pre zapájanie rodičov do výchovno vzdelávacieho procesu podávaním dostatočného množstva informácií, usporadúvaním spoločných aktivít a pedagogickou osvetou
Ø Utvárať a rozvíjať u detí národné povedomie prostredníctvom poznávania tradícií našich predkov, posilňovať úctu ku kultúrnym a národným hodnotám
Ø Vytvárať možnosti získavať poznatky na ochranu životného prostredia prostredníctvom vychádzok, pozorovaním, experimentovaním, bádaním a skúmaním
Ø Prostredníctvom bohatej ponuky pohybových aktivít vplývať na rozvoj asertívneho správania a vôľových vlastností dieťaťa a na rozvoj povedomia o zdravom životnom štýle
Ø Uspokojovať a rozvíjať potreby, záujmy, sklony a individuálne predpoklady v príťažlivých činnostiach podľa vlastného výberu